Followers

Wednesday, January 19, 2011

Face/Foundation Routine



Zunächst creme ich meine Haut mit einer vorzugsweise gelartigen d.h. schnell einziehenden Creme ein. Hierzu verwende ich zur Zeit gerne das SOS-Serum von Balea (Winter) oder die Clinique moisture surge extended thirst relief (Sommer).

I like to use a light moisturizer underneath my foundation which my skin can absorb quickly. In winter I like the SOS-Serum from Balea (a drugstore brand) a lot because it contains Urea and is rather rich for being a fluid type moisturizer. In summer I like the gel-crème from Clinique called moisture surge extended thirst relief.
Ich benutze eher selten Primer. Falls ich jedoch mal welchen benutze, ist es entweder der Mineral Infused Face Primer von Elf oder das Photo Finish von Smasbox (im Bild nur eine Probegröße).

I rarely use face primers but if I use them I either apply the Mineral Infused Face Primer from Elf or Smasbox's Photo Finish (small size in the picture).

Am liebsten benutze ich die Annayake fond de teint fluide für normale bis trockene Haut (Farbe: 25 rosé) oder die Dior Nude (Farbe: 020).
Ich mag gerne sehr flüssige Foundation, die viel Feuchtigkeit spenden, da ich zu trockener Haut neige. Aus dem Drogeriebereich (leider nicht dem deutschen, sondern dem amerikanischen) mag ich sehr gerne das Neutrogena healthy skin liquid makeup (Farbe: Natural Ivory od. Buff).
Alle drei Foundations haben aus meiner Sicht eine leichte bis mittlere Deckkraft, die mir völlig reicht.

I really enjoy both my Annayake fond de teint fluide for normal to dry skin (Color: 25 Rosé) and the Dior Nude (Color: 020). I prefer very liquid foundations which are hydrating because my skin is rather dry. I also enjoy the Neutrogena healty skin liquid makeup (Color: Natural Ivory or Buff) which unfortunately is not available in Germany.
All three foundations have a light to medium coverage which is exactly what I need.


Bei Concealer schwöre ich auf den Max Factor Mastertouch (Farbe: Ivory) sowie den Artdeco Perfect Teint Concealer (Farbe: 5).
Den Concealer fixiere ich dann mit dem Alverde Puder Camouflage. Das Ergebnis ist für mich bisher nicht zu übertreffen.

Concealer wise I swear by the Max Factor Mastertouch (Color: Ivory) and the Artdeco Perfect Teint Concealer (Color: 5). I love both of them they do a great job!
I achieve the perfect results if I put the Alverde Puder Camouflage over my concealer. The Alverde Puder Camouflage is sort of like the Benefit powderflage just a lot cheaper and less shimmery.


Im nächsten Schritt fixiere ich die Foundation mit Puder. Hierfür benutze ich transparentes bzw. kaum deckendes Puder. Meine Favoriten zum Fixieren sind dsa NYX Luxurious Black Label Compact Powder (Farbe: Natural), das Elf Translucent Matifying Powder und das Elf High Definition Powder. Seit neuestem benutze ich auch noch ganz gerne Das KIKO Soft Light Powder, was ich hier vorgestellt habe. Da ich es jedoch noch nicht so lange besitze, möchte ich es noch nicht zu meinen Favoriten dazu zählen.

Next I set my foundation with a translucent powder (or a powder which is sort of sheer). I really like the NYX Luxurious Black Label Compact Powder (Color: Natural), the Elf Translucent Matifying Powder and the Elf High Definition Powder. Since a couple of weeks I also like to use the Kiko soft Light Powder which I introduced here.

Zum Konturieren benutze ich entweder den NYX Blush in Taupe, den Essence sun club Bronzer (Blondes), den Barry M Natural Dazzle oder den Hoola Bronzer von Benefit.

Another important step is the contouring. I either reach for the NYX Blush in Taupe, the Essence sun club Bronzer (Blondes), the Barry M Natural Dazzle or Benefit's Hoola Bronzer.


Blush ist für mich ein absolutes Must-have. Ich liebe Blush und den Effekt, den es hat. Man sieht immer gleich wesentlich frischer und gesünder aus.
Ich habe eine große Sammlung an Blushes und trage sie je nach Laune, Saison, Outfit und AMU etc. Im Bild seht ihr eine "kleine" Auswahl meiner Lieblinge:
Sleek Sunrise, Sleek Rose Gold, Coleures Nature (Yves Rocher) in Médium Apricoté, Elf Tickled Pink, Mac Blushbaby, NYX Cream Blush in Natural, Smashbox Proof Sheet, Smashbox Smashing Snap, NYX mosaic powder in Dare und MAC Well Dressed.

An absolute must-have is blush. I have a little obsession about them and have quite a lot. I am just going to mention a "small" selection of my favorites which are:
Sleek Sunrise, Sleek Rose Gold, Coleures Nature (Yves Rocher) in Médium Apricoté, Elf Tickled Pink, Mac Blushbaby, NYX Cream Blush in Natural, Smashbox Proof Sheet, Smashbox Smashing Snap, NYX mosaic powder in Dare and MAC Well Dressed.

Ich trage nicht regelmäßig Highlighter. Ich tue mich hierbei vor allem schwer damit Highlighter zu finden, die mir wirklich zusagen. Ich mag es absolut nicht, wenn man Glitzerpartikel im Gesicht sieht und auch zu intensiver Schimmer gefällt mir eigentlich nicht. Die einzigen Highlighter die ich bisher gefunden habe, die mir wirklich gut gefallen sind daher lediglich die Eyeko cream sowie den P2 Snow Glam (LE) snowlike highlighter in artic white.

I don't regularly use highlighing powders. I really don't like the ones that have obvious glitter in them and I also don't like the ones that are over the top shimmery. So far I only really enjoy the Eyeko cream and the P2 Snow Glam (LE) snowlike highlighter in artic white.

No comments:

Post a Comment